fredag den 23. juli 2010

Inspirations billeder fra netbutikken Franske Fund.

Nu jeg er igang med at præsentere butikker/netshops i fransk landstil, må jeg også lige have Mettes skønne butik franske fund  med!

Mette er helt utrolig god til at sætte tingene sammen, så det bare lige, har det der rigtige look, som kan være  så svært at ramme for mange af os.

Et tip kunne være, at man konskvent skal holde sig til "stilen"!  Ikke noget med, at  krukken fra tante Oda,  du fik i 1977  skal stå fremme blandt dine falmede hørfarver og slidte hvide møbler.

 Måske nænner du ikke at skille dig af med krukken, men  den ER en "øjebæ" uanset hvad som vil forstyrre sammenhængen i resten af din indretning.
Hvis man har ting, man ikke nænner at skille sig af med, så sæt det ind i et skab uden glaslåger :-))
Det kan jo være, det bliver moderne engang, også selvom det kan være svært at få øje på lige nu!

Dog er der mange tegn i indretningenstrenden, der siger, at man skal bryde "stilen" med  modsat rettede ting. Det gør ens bolig mere personlig. Jeg synes også det er ret fedt at bryde stilen, men der er bare det ved det, at det gør hele indretningen noget mere kompliceret og svær. Er man ikke meget så øvet i  indretningens kunst, er grænsen mellem tjekket og kikset er hårdfin.
Man skal virkelig være udstyrret med en sikker stilsans for at det ser godt ud at bryde stilen på den fede måde!!
Det er selvfølgelig min mening, der er mange andre meninger, der er lige så rigtige.
Jeg må jo så lige tilføje som den "gamle" krejler jeg er , pas på med bare, at smide ting ud, du ikke bryder dig om mere, det KAN jo være, det er  penge værd,.Feks.  før omtalte keramik kan være mange penge værd, hvis det er det rigtige.
 Har man nogle gamle ting man er i tvivl om, er penge værd, kan man sende et godt foto, eller flere, til http://www.lauritz.com/ Men husk; der er alligevel langt imellem guldet, men måske sidder du lige netop med den lille ting, der er tusindvis af kroner værd, og så vil det da være synd at smide det på containerpladsen :-)








Ha´en fortsat go´fredag!
Knus og Klem!
Lene

2 kommentarer:

På forhånd tak fordi du vil bruge 1 min. på lige at smide en kommentar, en tanke eller ris/ros til bloggen:)
Hvis du har en blog, så send mig endelig et link...

Hjertlig Hilsen Lene

Thank you so much for leaving me a comment, some thoughts or feedback!- Means alot to me:)
Please send me a link to your blog and i will post it :)

XoXo
Lene