søndag den 3. april 2011

Bare jeg ejede disse 3 skønheder i min have!



Drivhuset på det første foto er sådan et jeg ønsker mig. Mit skal bare være i victoriansk stil med spir på tagryggen. Måske jeg også hellere vil have det i hvidt, men det er detaljer som jeg tager til den tid :-)
 Vidste I at ud over at det ser pænt ud, med spir på tagryggen, så forhindrer det også duerne i at sætte sig på taget. Alle ved jo at fugleklatter ned af vinduerne er noget rod.
Tjek ind og se de forskellige modeller på:
På foto nr. 2 er det den grå plante i krukken, det er en et-årig, som jeg er ude efter, skønt gråt løv, og en fantastisk frodighed.
Det sidste foto kunne ligne et oliventræ, men det er det ikke, det er et såkaldt nordens oliventræ som også hedder et pilebladet pæretræ. Jeg har været inde på nettet og søge efter hvor man kan købe dem. Man skriver bare pilebladet pæretræ, så kommer der forskellige planteskoler frem. Men sagt på forhånd det er ikke nogett helt billigt træ, hvis man vil have det i en god størrelse.
Og så vil virkelig opfordre alle Jer der elsker planter, blomster og have at kigge ind på:

Det er også på hans blog jeg har fundet billederne. Bloggen er en guldgrube for haveelskere.
Hos Claus Dalby kan man også læse sig til at han er blevet inspirator til Bilkas have afdeling. Så mens vi er igang mad havetemaet så tjek også Bilka  det lader sig høre at de virkelig har oppet sig på havesiden.
Håber I har haft en dejlig weekend.
Knus Lene

1 kommentar:

På forhånd tak fordi du vil bruge 1 min. på lige at smide en kommentar, en tanke eller ris/ros til bloggen:)
Hvis du har en blog, så send mig endelig et link...

Hjertlig Hilsen Lene

Thank you so much for leaving me a comment, some thoughts or feedback!- Means alot to me:)
Please send me a link to your blog and i will post it :)

XoXo
Lene