lørdag den 19. juni 2010

Min tur til Tisvildeleje.



Tisvildeleje ligger ikke ret langt  fra Frederiksværk, hvor jeg bor. Jeg har villet besøge de to butikker Nu & Da og Præstebakkegård ( se sidste indlæg) Endelig fik jeg taget mig sammen til at tage turen de 13 kilometer, ud til denne skønne, grønne kuperede egn, her i Nordsjælland.
Jeg skulle besøge min gode og søde kollega John, der har antik butikken Nu & Da. Det var meningen at jeg bare skulle en hurtig smudt forbi og så videre igen.
Bjarne passede vores egen butik i Frederisværk, så jeg var helt alene på slap line, uden nogen planer og stress i øvrigt.
 Min mindste datter på 16, som heldigvis stadig bor hjemme, kan mere eller mindre klare sig selv, undtagen når hun skal hentes og bringes! Hun skulle til surprise party i Hundested. Det er helt enormt så mange fester der er i hendes omgangskreds, men hun har det sjovt, og det er det vigtigste. Hun kommer altid hjem som vi aftaler. Hun er aller højest lidt halvsnalderet når vi henter hende, men det er da egentlig også OK, jeg festede vist også selv ret godt igennem i den alder. Eller jeg ville i alle tilfælde gerne, hvis jeg kunne slippe afsted med det!!
 John som har Nu & Da er det hyggeligste og rareste menneske jeg længe har mødt, vi sludrede i timevis, og det, der bare skulle være en lille lynvisit, blev til 4 timers hyggesnak. Det er også  altid så let, at finde på noget at snakke om, når man har så meget tilfældes i glæden ved de gamle ting!
Jeg endte da også med at købe nogen rigtig skønne havemøbler og lidt andet, og UHH hvor jeg glæder mig til at arrangere det hele imorgen, så håber jeg også, at jeg får sat lidt af herlighederne her på bloggen. Så jeg kan kan vise jer mine skønne indkøb.
Jeg kan kun anbefale at besøge John i Nu & Da, han holder åbent fredag til søndag fra kl. 11- 18 + åbent i Helligedage. Hos Nu & da finder du svenske, franske og danske ting, som er valgt med hjertet, den bænk jeg købte idag, har John selv haft hjemme i mange mange år, men da han flyttede til et mindre hus, var der en masse ting der ikke kunne blive plads til, i det nye hus, så det er blevet sat tilsalg i butikken! Det gælder om at være hurtig, hvis man vil købe nogen af Johns "egne" ting,  for der er mange lækkerbidskner.
Butikken er lidt, af en opdagelsesbutik, man skal selv stå lidt på hovedet i kasserne og ind i krogene for at finde godbidderne. Priserne er meget rimelige, der er meget dyre møbler og ting til en 100,- kroneseddel.
Når man så har besøgt Nu & Da, eller omvendt, kan man jo køre lidt tilbage igen og besøge den skønne Præstebakkegård.
Jeg vil også lige nævne at der om sommeren er loppemarked i Tisvildeleje by,
hver lørdag fra kl. 9-14.
Håber I alle har og får en rigtig dejlig weekend.



Mange hilsner Lene

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

På forhånd tak fordi du vil bruge 1 min. på lige at smide en kommentar, en tanke eller ris/ros til bloggen:)
Hvis du har en blog, så send mig endelig et link...

Hjertlig Hilsen Lene

Thank you so much for leaving me a comment, some thoughts or feedback!- Means alot to me:)
Please send me a link to your blog and i will post it :)

XoXo
Lene