fredag den 26. februar 2010

Ny livsstil!


Source: Simone

Min nye livsstil byder på en masse sund, og til tider krævende mad.
Jeg er født med en kronisk sød tand, som skriger på søde sager HELE tiden.. :/
Det er altså ikke altid at sund livsstil og sød tand er den bedste kombi! Derfor blev jeg rigtig glad da min datter gav mig opskriften på en herlig morgenmad, som jeg lige måtte dele med jer andre...
Det er en skøn og mere moderne udgave af den klassiske havregrød, og så tager den kun 4 min at lave..

1dl. havregrød
1 revet æble
en knivspids salt
rosiner el. tørrede tranebær
en håndfuld frosne bær (blåbær, hindbær skovbær)

- alt dette hældes op i en skål, efterfølgende dækkes det med ca. 2 dl. vand
kom det hele i mikrovnen påfuld styrke i 1 1/2 minut
-rør rundt
-Grøden skal være lind og cremet, hvis den ikke er det, så giv den et minuts tid til i mikroovnen.

-Til slut kan du komme lidt hakkede nødder, græskarkerner eller solsikkekerne på toppen. derudover plejer jeg er komme kanel og lidt skummetmælk på.
-har du en virklig sød tand kan du komme lidt flydende sød på, eller honning

Bon appetit! :)

Here is my healthy and low calorie oatmeal porridge.. It tastes soo god (almost like cake), and then it only takes 4 min. to make!

1 handful of oatmeal
1 grated apple
tiny pinch of salt
some dried fruit (I use raisins and cranberry)

put it all into a bowl and cover it with around 2 dl water. Put it into your microwave(full heat) for around 1 1/2 minut. when it's done it shall be firm and creamy. If it's not give it 1 minut in the microwave.
Finally cover it with cinnamon, chopped nut, or pumpkin seeds, sunflower kernel. Low fat milk and some honey or non calorie sugar if you like:) - Enjoy!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

På forhånd tak fordi du vil bruge 1 min. på lige at smide en kommentar, en tanke eller ris/ros til bloggen:)
Hvis du har en blog, så send mig endelig et link...

Hjertlig Hilsen Lene

Thank you so much for leaving me a comment, some thoughts or feedback!- Means alot to me:)
Please send me a link to your blog and i will post it :)

XoXo
Lene