tirsdag den 19. januar 2010

Så er stuen næsten færdig!

Det er næsten altid et større arbejde end man lige tror, når  man går igang med at istandsætte i hjemmet. Det har det også været for os! Det var især gulvene, der nær havde taget "pippet" fra os, i bogstavligste forstand ,da min kære husbond Bjarne, synes vi selv skulle afhøvle gulvene, for at spare penge!

Og man sparer virkelig mange penge, uanset hvad, men den behandling vi ville give vores gulve, efter de var blevet slebet af, ville ingen gulvafhøvler nok udsætte sig selv for!

Vi gjorde nemlig først det, efter gulvet var slebet af, at vi malede det 2 gange, med en meget fortyndet grundmaling i hvid vandbaseret. Derefter fik det 3 gange af den mest giftige lak jeg længe har oplevet, det var baseret på en sprit/cellulose opløsning, det kradsede i øjne og hals, så man tror det er løgn ( det er også blevet forbudt private at købe fra 2010) Men det der ligger på lager i butikkerne, kan stadig købes!

Stakkels Bjarne, han mistede næsten hukommelsen, på de 3 dage, det tog, før gulvet var færdigt, også selvom, vi havde alle vinduer og terrassedøre åbne! Det var en strid omgang. Jeg kan næsten ikke anbefale nogen at gøre det samme ved deres gulve, ud over at det nok er så slidstærkt, at man ikke behøver at gentage processen før om 20 år igen HÅBER JEG !!
Jeg er ikke helt færdig med indretningen, sofabordet er ved at blive malet hvidt, det har en zinkplade på toppen, og ledningerne hænger og lamper mangler! De skal bla.monteres i loftet over sofabordet når malingen er helt tør.
Som I kan se har jeg købt et Ryatæppe i hvid uld, det er ikke særlig pratisk, og slet ikke med 3 hunde, men jeg følte noget nostalgisk da jeg så det i IKEA, for jeg havde nemlig sådan et tæppe da jeg var i teenage alderen, og det er jo en del år siden, dengang kaldte man dem hyrdetæpper, de lugtede faktisk også af får, det gør det her tæppe altså overhovedet ikke!
Jeg kommer også lige i tanke om pasianerpelse, nu når jeg skriver om hyrdetæpper, de stank af våd hund( det er næsten synd at sammenligne med hundepels) når de blev våde, sådan en pels havde jeg nemlig i lige præcis samme periode som hyrdetæppet ;-) Det er sjovt nok, begge dele er blevet moderne igen, bare uden den fæle lugt!

Jeg håber I kan lide indretningen i min "nye" stue.  Sofa og lænestol er fra IKEA og de gamle franske ting er selvfølge fra vores egen butik http://www.summerfield.dk/

Mange Knus Lene

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

På forhånd tak fordi du vil bruge 1 min. på lige at smide en kommentar, en tanke eller ris/ros til bloggen:)
Hvis du har en blog, så send mig endelig et link...

Hjertlig Hilsen Lene

Thank you so much for leaving me a comment, some thoughts or feedback!- Means alot to me:)
Please send me a link to your blog and i will post it :)

XoXo
Lene